Narzędzia badawcze – Proponujemy budowę narzędzi badawczych wykorzystywanych w procesach zarządzania. Własne narzędzia mają przewagę nad gotowymi, funkcjonującymi na rynku – są lepiej dopasowane do potrzeb danej jednostki, trafniej sprawdzają oczekiwane efekty, dokładniej uwzględniają zmienne zależne, niezależne i zakłócające.
Testy, kwestionariusze, ankiety
● Dla potrzeb HR
● Do procesów personalnych
● Do audytów wewnętrznych
● Do wszelkich badań, prognoz i diagnoz
Badania – Proponujemy prowadzenie procesów badawczych obejmujących aspekty psychologiczne funkcjonowania firmy. Korzystamy z narzędzi dostępnych na rynku, ale też potrafimy budować własne aby jak najlepiej spełniały oczekiwania naszych klientów.
Ewaluacja – przy pomocy metody – „Pajęczyna efektywności” jest to czterowymiarowe narzędzie, proponowane przez nas zgodnie z podejściem metodologicznym, nakazującym mierzyć to samo zjawisko przy pomocy różnych metod.
● Szkoleń
● Procesów
● Audytów
● Przedsięwzięć wewnątrzfirmowych
Badania procesów
Diagnoza stanu
Kultura firmy
Szkolenia – Proponujemy szkolenia prowadzone przez wykwalifikowanych psychologów, trenerów mających doświadczenie w relacjach z ludźmi w aspekcie biznesowym, zespołowym i indywidualnym. Proponujemy szkolenia gotowe obejmujące poniższe tematy i zagadnienia, ale przede wszystkim „szyte na miarę”, które mogą być kompilacją poniższych tematów jak też rozwinięciem o sprawy nie ujęte w zestawieniu, a ważne z punktu widzenia klienta.
Komunikacja – Jeden z najważniejszych czynników prawidłowego funkcjonowania człowieka w świecie współczesnym, a tym bardziej w świecie biznesu. Podstawowe umiejętności, bez których nie można mówić o prawidłowych umiejętnościach społecznych, które chociaż trochę mają wspólnego z komunikowaniem się.
Werbalna i niewerbalna – Nie ma prawidłowej komunikacji werbalnej bez umiejętności niewerbalnych i odwrotnie – dlatego nie oddzielamy tych dwóch tematów i zawsze mówimy o nich wspólnie.
Sprzedaż – Psychologiczne aspekty sprzedaży związane z prawidłową komunikacją, rozpoznaniem typu klienta oraz możliwością dostrajania się do niego oraz funkcjonowaniem handlowców w sytuacji handlowej.
● Dla handlowców
● Dla kierowników regionalnych
● Dla dyrektorów handlowych
Współpraca – Psychologiczne aspekty prawidłowej komunikacji ważnej w relacjach z innymi osobami, z którymi musimy i chcemy współpracować.
● Relacje z klientami
● Relacje z kooperantami
● Relacje z klientem wewnętrznym
● Relacje w zespole
Relacje przełożony – podwładni
Relacje pracownik – współpracownicy
Relacje pracownicy – przełożeni
Relacje między różnymi zespołami
● Audyty wewnętrzne
Zarządzanie – Psychologiczne aspekty zarządzania w kontekście prawidłowej komunikacji oraz rozumienie znaczenia prawidłowych relacji komunikacyjnych oraz wykorzystania ich w zarządzaniu ludźmi i procesami.
● Zasobami ludzkimi
Wywieranie wpływu
Pozyskiwanie informacji
Budowanie relacji w zespole
Partnerstwo
Coaching
● Procesami
Relacjami w zespole
Sprzedażą
Pozyskiwaniem informacji
Rozwojem pracowników
Rotacją i zwalnianiem pracowników
Negocjacje – Psychologiczne aspekty negocjacji w aspekcie komunikacji z trudnym partnerem, która jest niezbędna do stawiania czoła najtrudniejszym przeciwnikom.
● Handlowe
● Posprzedażowe
Reklamacje
● Kooperacyjne
● Pracownicze
Zatrudnianie
Zwalnianie
Konflikty
Układy zbiorowe
Stres – Jeden z najważniejszych czynników indywidualnych mający wpływ na nas i nasze otoczenie oraz na efektywność naszej pracy i zadowolenie z niej. Zrozumienie mechanizmów, zminimalizowanie wpływu stresorów oraz umiejętne stosowanie technik antystresowych gwarantuje większy sukces indywidualny i zespołu pracowników.
Rozpoznawanie stresorów
● Zagrożenia w pracy
Radzenie sobie ze stresem
● Indywidualny wpływ na stres
● Zespół i warunki pracy w walce ze stresem
Techniki relaksacyjne
● Mój przyjaciel stres
Asertywność – Jest to ten czynnik psychologiczny, który pozwala pracownikom i przełożonym czuć się pewniej i lepiej w każdej sytuacji. Osoba asertywna to osoba potrafiąca zadbać o swój, jak i firmowy interes bez popadania w konflikty ze światem zewnętrznym.
Asertywność werbalna i niewerbalna
● W relacjach w zespole
● W sytuacjach interpersonalnych
● W sprzedaży
● W negocjacjach
Emocje – Jest to zapomniany czynnik ludzkiego funkcjonowania, od którego tak wiele zależy. Umiejętne rozpoznawanie własnych jak i cudzych emocji pozwala nam w pełni zaistnieć w każdej sytuacji, dając nam siłę i pewność, że to my jesteśmy panami sytuacji.
W relacjach interpersonalnych
● Ja i moje emocje
● Rozpoznawanie emocji
W sprzedaży
W negocjacjach
Zarządzanie – Jest to umiejętność konieczna do prawidłowego funkcjonowania na stanowiskach kierowniczych. Można ją rozpoznawać jako cechę i udoskonalać jako umiejętność w zależności od potrzeb i kontekstów.
Zasobami ludzkimi
● Wywieranie wpływu
● Pozyskiwanie informacji
● Budowanie relacji w zespole
● Partnerstwo
● Coaching
Procesami
● Relacjami w zespole
● Sprzedażą
● Pozyskiwaniem informacji
● Rozwojem pracowników
● Rotacją i zwalnianiem pracowników
Cechy kierownicze
● Rozpoznawanie cech kierowniczych i ich doskonalenie
Sprzedaż – Psychologiczne aspekty sprzedaży są pewnie tak samo istotne jak twarde techniki, ale pewnie istotniejsze w całym procesie sprzedaży. To od nich zależy nawiązywanie relacji, prawidłowa komunikacja, zadowolenie klienta i jego wierność.
Planowanie procesu sprzedaży
● Rozpoznanie potrzeb klienta
● Sprzedaż korzyści, a nie tylko produktów czy usług
Realizacja procesu sprzedaży
● Prawidłowe relacje z klientem
● Dostrojenie do klienta
Ważne aspekty procesu sprzedaży – mocne i słabe punkty
Zachowania posprzedażowe
Motywacja – Szkolenia motywacyjne globalnie służą przede wszystkim firmie gdyż są doładowaniem akumulatorów dla załogi, która ma więcej energii do pracy po tym jak czuje, że jest dla przełożonych ważna i należy jej się nagroda. Wybór zakresu takich szkoleń zależy od potrzeb pracowników.
Negocjacje – Psychologia pozwala nam rozumieć mechanizmy i techniki negocjacyjne lepiej niż tylko czytając podręczniki. Poznanie swoich mocnych i słabych stron oraz umiejętne wykorzystanie swoich zasobów oraz znajomość kilku sztuczek na pewno w znacznym stopniu przyczyni się do sukcesu negocjacyjnego.
Coaching – Jedna z najważniejszych umiejętności na stanowiskach kierowniczych. Umiejętność rozpoznawania potrzeb zespołu, wspierania i motywowania jest najcenniejszą w osiąganiu zespołowych sukcesów. Bycie Coacherem nie jest łatwe, ale można się do tego przygotować.
Diagnoza – Szkolenia nie zawsze zawierają element diagnozy. Proponujemy szkolenia, podczas których zespół – pracownicy i przełożeni mogą się czegoś o sobie dowiedzieć. Poznać słabe i mocne strony. Zaplanować proces zmian, a nawet od razu spróbować go wdrożyć.
Konsulting/Doradztwo – Firmy doradcze często zapominają o psychologicznym aspekcie funkcjonowania firm klientów. Proponujemy uzupełnienie tej luki. Spojrzenie z perspektywy najnowszych osiągnięć współczesnej psychologii jest wartością dodaną do każdego konsultingu. Doradzamy w szeroko rozumianym zakresie procesów psychologicznych. Potrafimy rozpoznać „co gra a co nie gra”. Zwracamy uwagę na to co ważne i pilne, ale też potrafimy rozpoznać i odrzucić co nie ważne i nie pilne.
Personalne
Firmowe
● Zarządzanie
● Wizerunek
● HR
● Zespoły
● Ludzie
Mediacje – Zespół naszych psychologów z doświadczeniem klinicznym i terapeutycznym potrafi znakomicie funkcjonować w sytuacji konfliktu, rozpoznać go, przyjrzeć się mu, wyciągnąć wnioski i na koniec rozwiązać.
Konfliktów
● W zespole
● W firmie
● W relacjach
Negocjacje – Zespół naszych specjalistów potrafi w imieniu klienta wziąć czynny udział w negocjacjach wszelkich spraw wspierając go w tym procesie, gwarantując pełną dyskrecję i profesjonalizm. Służymy też doradztwem w przygotowaniach do negocjacji. Szkolimy też przyszłych i aktualnych negocjatorów.
Pogotowie – Potrafimy być gotowi do największych wyzwań. Służymy pomocą w sytuacjach patowych. Uczestniczymy ramię w ramię jako przedstawiciel klienta we wszelkich sytuacjach tego wymagających gdzie potrzebne jest oko fachowca i jego umiejętności. Wchodzimy w procesy, które z niewiadomych lub wiadomych przyczyn zostały zablokowane. Organizujemy „burze mózgów” jeśli tylko w ten sposób klient może się „odblokować”.
Współuczestnictwo
Mediacje
Negocjacje
Diagnoza
Obserwacja
Burze mózgów
Dla działów kreatywnych
Dla działów projektowych
Dla zespołów zarządzających
Ewaluacja – Proponujemy proces ewaluacyjny przy pomocy metody – „Pajęczyna efektywności” – jest to czterowymiarowe narzędzie, używane przez nas zgodnie z podejściem metodologicznym, nakazującym mierzyć to samo zjawisko przy pomocy różnych metod.
Szkoleń
Procesów
Audytów
Przedsięwzięć wewnątrzfirmowych